Bespaar op je telefoon abonnement

Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone of een televisie en de meeste mensen hebben hiervoor een abonnement afgesloten. Soms zijn die prijzen van deze abonnementen heel hoog en kan hier dus veel geld op worden bespaard. In dit artikel wil ik je aan de hand van een aantal stappen uitleggen, hoe je het beste kunt besparen op jouw mobiele telefoon abonnement.

Wat moet je doen om te besparen?

  1. Neem een sim only abonnement
  2. Neem een duurder abonnement
  3. Vergelijk de verschillende aanbieders
  4. Maak gebruik van Wi-Fi
  5. Doe de huistelefoon weg
  6. Ga als gezin bij dezelfde aanbieder zitten
  7. Zeg op tijd op of dreig er mee

Neem een sim only abonnement

In de meeste gevallen ben je met een sim only abonnement goedkoper uit dan met een abonnement met telefoon. Je kunt tot wel 30% op jouw mobiele kosten besparen door een sim only abonnement af te sluiten.  Het heeft meerdere reden waardoor een sim only abonnement goedkoper is. Als eerst heb je niet elke 2 jaar een nieuwe telefoon nodig, waardoor je eigenlijk een nieuwe telefoon koopt zonder dat je er een nodig hebt. Ten tweede moet je vaak een 2 jarig contract afsluiten wanneer je een abonnement met telefoon wilt hebben. Mobiele abonnementen worden elk jaar goedkoper, dus het is voordeliger een 1 jarig contract af te sluiten, dan een 2 jarig contract. Als laatst kun je met een sim only abonnement al bellen vanaf 2 cent per minuut, terwijl je bij een abonnement met telefoon pas kunt bellen vanaf 30 cent per minuut. Denk er dus goed over na of je wel of geen sim only abonnement afsluit.

Neem een duurder abonnement

Je kunt ook geld besparen door een duurder abonnement te nemen met meer inhoud. Dit klinkt misschien raar maar het is toch echt belangrijk om hier eens naar te kijken. Het is namelijk veel duurder om af en toe buiten je abonnement te gaan, dan een groter abonnement af te sluiten, zodat je nooit meer buiten je abonnement zal gaan. Het kost al snel 3 keer zo veel wanneer je buiten jouw bundel gaat!

Vergelijk de verschillende aanbieders

Er zijn op het moment heel veel verschillende mobiele providers op de markt. Er is dus een sterke concurrentie in deze markt en hier moet je als consument zo goed mogelijk gebruik van maken. Er zitten namelijk grote verschillen in de prijzen van alle aanbieders. Als je van te voren alle providers met elkaar vergelijkt kun je hier elke per maand een paar euro mee besparen.

Maak gebruik van Wi-Fi

Tegenwoordig heb je bijna overal gratis Wi-Fi. In de trein, in een restaurant en nog veel meer plekken. Als deze plekken er zijn, dan moet je hier ook gebruik van maken. Het kan je namelijk veel geld besparen door een abonnement te nemen zonder internet. In dit geval kan het zelfs interessant zijn om een prepaid kaart te kopen, zodat je alleen betaald voor wat je daadwerkelijk gebruikt.

Doe de huistelefoon weg

Bijna iedereen heeft thuis nog wel een huistelefoon staan, maar wordt hier ook nog wel genoeg gebruik van gemaakt? Een huistelefoon is voor de meeste mensen overbodig geworden, omdat iedereen tegenwoordig een mobiele telefoon heeft. Toch betaal je iedere maand nog voor de huistelefoon terwijl hij nauwelijks nog gebruikt wordt. Bespaar op je telefoonkosten door je huistelefoon weg te doen en alleen nog maar te bellen met je mobiele telefoon.

Ga als gezin bij dezelfde aanbieder zitten

Iedereen in het gezin heeft meestal wel een smartphone, dit betekent ook dat bijna iedereen een abonnement heeft. Is het niet veel voordeliger om als gezin een gezamenlijk abonnement af te sluiten bij een provider? Veel providers spelen in op grote gezinnen door aparte abonnementsvormen te maken met een mooi gezinsvoordeel. Voordelen zijn dat je gratis naar iedereen uit het gezin kunt bellen, maar ook dat je een groot abonnement afsluit en het vervolgens verdeelt over iedereen in de familie. Dit kan je iedere maand veel belminuten besparen, maar ook veel abonnementskosten als je dezelfde inhoudt had gewild in 4 of 5 kleinere pakketten.

Zeg op tijd op of dreig ermee

Veel abonnementen hebben een looptijd van 1 of 2 jaar en een opzegtermijn van een maand. Je moet jouw abonnement dus op tijd opzeggen als je een ander abonnement wilt afsluiten. De kans is namelijk groot dat jouw provider je abonnement automatisch verlengt wanneer deze al is afgelopen. Het komt ook vaak voor dat je veel geld kunt besparen op jouw abonnement, wanneer je jouw provider belt om te vragen of ze nu toevallig een interessanter abonnement kunnen aanbieden. Mocht deze manier niet werken, dan kun je altijd nog dreigen naar een andere provider te stappen. Meestal kunnen providers jouw maandelijkse kosten dan wel verlagen of kunnen ze je opeens een groter abonnement aanbieden voor hetzelfde bedrag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *